Čo urobí Slovák, keď niekde vidí akciu 1+1 zadarmo? Samozrejme, že si ten produkt kúpi, aj keď ho v konečnom dôsledku ABSOLÚTNE nepotrebuje. A ja som urobila to isté, keď som takúto akciu videla na známom e-shope mamke.sk.
Kým som však objednávku dokončila a zaplatila, volala som kamoške, aké chce tričko. Ona si vzala čierne L, ja čierne M. Išlo o moju prvú objednávku z mamke.sk, tak som si ešte pozrela ich doručovacie doby. Na ich stránke stojí toto: „Zásielky posielame zvyčajne do 1-3 pracovných dní. Všetok tovar máme vždy na sklade, takže sa nemusíš báť dlhého čakania.“ Táto správa ma potešila, pretože tričká by sme si mohli vziať do Prahy, kam sme sa chystali v prvej polovici apríla.
Aby bolo jasné, objednávku som urobila a aj uhradila 1. apríla vo večerných hodinách. Bol to utorok, tak som počítala s tým, že tričká mi prídu do konca týždňa.
Podľa mamke.sk 1-3 pracovné dni, v skutočnosti viac ako dva týždne
3 pracovné dni ubehli ako nič a o balíku som nemala žiadne informácie. 7. apríla som sa teda rozhodla, že do e-shopu napíšem, aby mi poskytli nejaké info. Mail som písala o 10:35 a odpoveď som dostala o 10:37, čo ma celkom potešilo. V tej chvíli mi to prišlo totiž tak, že zákaznícky servis majú na vysokej úrovni a starajú sa o spokojnosť svojich klientov. V odpovedi stálo, že balík sa posnažia odoslať 8. apríla.
Ešte v ten deň mi prišiel mail, že kvôli vysokému objemu objednávok sa dodacia doba natiahla na 8 dní. Síce som sa zmierila s tým, že tričká si v Prahe na seba nedáme, no tešila som sa z toho, že čoskoro budú u mňa.
Keďže mi však do 11. neprišiel k objednávke žiaden update, slečne Lulu z mamke.sk som písala zas. Však čo…v tomto štádiu sa zo mňa (Karin) stala Karen. Odpovede na tento mail som sa už nedočkala. Moja vnútorná Karen tak ožila opäť 14. apríla, kedy som pristúpila k písaniu ďalšieho mailu, kde som im vysvetlila, že tých sľúbených 8 dní už dávno ubehlo a na objednávku čakám 2 týždne.
Nebudem vám klamať, nervy vo mne vreli. Pustila som sa teda do googlenia, aby som zistila, či len ja mám s mamke.sk takéto problémy. Na stránke e-shopu sa uvádza, že má 4,95 * z 5. Okej, tak asi len ja mám smolu.
Následne som sa však dostala na online fórum, kde sa ukázalo, že komplikácie s objednávkami zažilo už veľmi veľa zákazníkov predo mnou.
V recenziách sa zákazníci sťažovali na:
- dlhú dodaciu dobu
- otrasnú komunikáciu
- nesprávne produkty, nesprávne farby a nesprávne veľkosti.
Na mail, ktorý som poslala toho 14. apríla, som odpoveď nedostala, avšak prišiel mi mail, v ktorom stálo HURÁ, OBJEDNÁVKU SME PRÁVE ODOSLALI. Neverila som svojim očiam…
Objednávku sme práve odoslali, ale…
Keďže v mamke.sk objednávku odoslali, čakala som na mail od Packety.
Ak ste si mysleli, že tu príbeh končí, ešte si sadnite, pretože to bude lepšie…
Mail od Packety nechodil. Neprišiel 14. apríla, neprišiel ani15. apríla, kedy som sa rozhodla do tej firmy napísať ZAS. Doposiaľ som bola v komunikácii slušná, ale keďže už som mala fakt nervy, zvolila som miernu pasívnu agresiu. Odpovede som sa dočkala 16. apríla, kde mi Lulu tvrdila, že situáciu preverí a dá vedieť.
Šok nastal 16. apríla o 15:30, kedy mi prišiel mail z Packety. TRIČKÁ MI KURIÉR PRINESIE 17. APRÍLA, HURÁ!
Moja hlava bola plná myšlienok, že čo ak aj mne poslali úplne iné produkty, ale nahovárala som si, že to sa určite nestane. Však toľko smoly isto nemám.
HA-HA-HA.
Mám. Namiesto dvoch čiernych tričiek vo veľkostiach M a L mi prišli v týchto veľkostiach dve biele tričká. (Mamke, sorry za mail, v ktorom som písala, že mi prišli 2 M, v tých nervoch som si nevšimla, že veľkosti sú správne).
V tom momente som už rozmýšľala, či je niekde skrytá kamera alebo čo, ale nasledovali nasraté hlasovky kamarátom. Ukázalo sa, že jedna kamarátka má rovnakú skúsenost ešte z roku 2018. A nie, nevymýšľa si, poslala mi maily, kde ma zarazila odpoveď od zákazníckej podpory. Mail totiž začínal s AJÉJE.
Musela som sa najskôr niekde vyventilovať, pretože mail, ktorý by som v tom momente poslala do mamke.sk, by bol fakt veľmi nepríjemný.
Asi po 5 minútach som sa pustila do písania mailu. Vysvetlila som im v skrátke celý tento príbeh a požiadala ich, aby mi poskytli možnosti riešenia. Pôvodne som chcela počkať na ich odpoveď, kým sa pustím do písania tohto článku, ale ako sa hovorí, nasrať…
Takže tak…
Myslím si, že mamke.sk malo dosť veľa možností, aby tovar dodalo v správnej lehote, a aby dodalo správny tovar. Keby k jednej z týchto situácií nedošlo, článok by zrejme ani nevznikol, avšak v prípade tejto objednávky sa posrali asi všetky veci, ktoré mohli.
Po tejto skúsenosti sa z mamke stáva e-shop, z ktorého si už nikdy nič neobjednám.
Podľa Finstatu firma Mamke Group s. r. o. v roku 2024 na ziskoch zarobila menej ako 3 500 eur, čo o niečom svedčí. Firme by som teda odporúčila, že pokiaľ chce zvyšovať svoje zisky, nech urobí vo svojom prístupe isté zmeny. Ja síce o podnikaní veľa neviem, ale z pohľadu zákazníka je táto moja skúsenosť úplne NO GO.
Aby som však len nenadávala, kvalita tričiek je celkom ok.
Máte skúsenosti s e-shopom mamke.sk?